Když jsem se rozhodla začít se učit portrétní svícení, inspirace starými malířskými mistry přišla téměř přirozeně. Pro tento konkrétní projekt mě oslovila modelka, která si sama vytvořila kostým z období benátské renesance konce 15. století. Bylo tedy jasné, že inspirací budou tentokrát malíři tohoto období, v našem případě Domenico Ghirlandio a Giovanni Ambroghio de Predis.
Při plánování naší fotosérie jsme pečlivě studovaly obrazy z daného období, abychom pochopili kompozici, osvětlení a pózy, které jsou pro tento styl typické. Renesanční portréty té doby zachycují bohaté šlechtice a měšťany a kladou důraz na eleganci, důstojnost a krásu zobrazovaných osob. Dost často zobrazují osoby zcela nebo částečně z profilu. Tento úhel pohledu umožnil umělcům zdůraznit hlavně u žen složité účesy, pečlivě naaranžované šaty a detaily, jako jsou šperky a pokrývky hlavy.
Osvětlení v ateliéru bylo klíčové pro dosažení správné atmosféry. Použily jsme měkké světlo směrované ze strany a zezhora, které napodobovalo přirozené světlo dopadající na modelku z velkého okna. Tento způsob svícení renesančními malíři používali rádi a často, protože je lichotivé a zvýrazní jak rysy obličeje modelky, tak texturu látek.
Barevné tónování jsme s modelkou tentokrát směřovaly tak, jak by možná mohl vypadat čerstvě namalovaný obraz. Tedy žádné zašlé monochromatické tóny, ale relativně výrazné barvy jak na šatech, tak na pozadí.